Eerste dagen in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esmée - WaarBenJij.nu Eerste dagen in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esmée - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in SU

Blijf op de hoogte en volg Esmée

13 September 2017 | Suriname, Paramaribo

Ik ben aangekomen in Suriname en nog nooit heb ik zoveel gezweet als in de afgelopen dagen.. En ik weet zeker dat het de komende maanden niet minder zal worden.

De afgelopen dagen heb ik nog even vakantie kunnen houden en mogen wennen aan de warmte. De lange droge tijd is aangebroken dus koeler zal het in ieder geval niet worden.

Ik zal even beginnen bij het begin, want donderdag ben ik natuurlijk aangekomen in Suriname. De vlucht was in een mum van tijd voorbij en hetgeen wat het langste duurde was het wachten op de paspoort controle en de bagage. De bagageband was namelijk kapot waardoor de bagage op de kleinste band gelegd moest worden. Dit resulteerde in een heerlijke chaos en 1,5u wachten voor onze airport pickupmeneer.
Aangekomen in het huis waar ik nu woon voor de komende 3 maanden, stond het eten al op het vuur en begon de eerste avond in Suriname meteen goed. Door het tijdsverschil van 5u was ik wel snel moe. Uitgaan zat er dus niet meer in toen het eenmaal 1u was.

Joycelynn was hier al 2 weken en had al een hele planning voor ons klaarliggen. Vrijdag zijn we naar Salsa les geweest, wat we 2x in de week gaan doen. Dit wordt gegeven door een overenthousiaste man die de boel nét iets ongemakkelijker maakt dan nodig waardoor het minder ongemakkelijk wordt. Juist, dat klinkt logisch..

Zaterdag zijn we op pad geweest met een vriend van Joy die in Su woont naar Nieuw Amsterdam en Frederiksdorp. Bij Nieuw Amsterdam komen de Suriname rivier en de Commewijne rivier samen waardoor je een scheiding in het water ziet. Waar dit door komt weet ik eigenlijk niet. Het was de plek waar vroeger in de gaten gehouden kon worden wie Paramaribo in wilde gaan en als dat niet de bedoeling was, hadden ze daar genoeg kanonnen staan om dat te voorkomen.
Frederiksdorp is een 18e eeuwse plantage waar cacao en koffie verbouwd werd waar je met een bootje heen vaart. Het is gerestaureerd en het ziet er heel erg mooi uit. Het lijkt wel een paradijs, maar dit was vroeger natuurlijk niet zo.. We kregen een tour waarin we informatie kregen over wat zich heeft afgespeeld op de plantage en dit heeft veel indruk op mij gemaakt.
De avond hebben we afgesloten met een poolparty en ik heb die avond ook mijn eerste kakkerlak vermoord.

Zondag was er een Meet & Greet gepland door Su4you voor alle studenten die in Paramaribo zijn. Het was een uurtje rijden in een busje voor we aankwamen in het Overbridge resort. Er was een zwembad gemaakt vanuit de rivier om te voorkomen dat de Piranha's hapjes van je nemen en het water hoog genoeg blijft om in te zwemmen. In de rivier is het namelijk ook eb en vloed.

Maandag hebben we een fotoshoot gehouden in de palmentuin nadat we wat hadden geluncht aan de waterkant. We wilden ook nog langs Fort Zeelandia, maar die was al gesloten. Volgende keer beter ;)
s'Avonds gingen we eten in Blauwgrond bij de Warungs. Van de namen die gerechten hebben word je niet veel wijzer, maar ik had uiteindelijk de Gadu Gadu gekozen. Een gerecht met kousenband en kool, ei en kipsaté. Voor herhaling vatbaar!

Op dinsdag zijn we naar het Jacana resort gegaan waar we zijn gaan chillen in het zwembad en lekker decadent cocktails hebben zitten drinken in de poolbar. Terwijl we daar dedacent aan het waren zijn, begon het ontzettend te regenen. Niet dat het uitmaakte, want we waren toch al aan het zwemmen.
Na de salsa les zijn we s'avonds nog met Jeffroy door de stad gaan rijden. Het moment dat we langs een plek kwamen waar alleen maar prostituees stonden, brak mijn hart. Het leek alsof je in een soort film zat, of in een GTA auto. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dit werk moeten doen om te overleven.

Morgen ga ik kennis maken bij Stichtig Rika. Spannend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Hiii! Voor mijn vierdejaars minor zit ik op dit moment in Suriname. Heeeel vervelend natuurlijk. En op deze blog wil ik iedereen die mij wil volgen up to date houden van wat ik hier allemaal doe. Dus lees lekker mee en wordt ook verliefd op dit mooie land net als ik :)

Actief sinds 19 Sept. 2017
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 4534

Voorgaande reizen:

07 September 2017 - 30 December 2017

Paramaribo-o-o

Landen bezocht: